Skip to content
Norsk Fiskerinæring
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Siden Sist
    • Alle utgaver
    • Alle tema/serier
  • Oppslagsverk
  • Leverandørregister
  • Søk
  • Mine favoritter
  • Logg inn
  • Min profil
  • Meny
  • Lukk
perm_identity Logg inn
menu Meny
  • Hjem
  • Om oss
  • For annonsører
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no
  • Magasin
  • Siste utgave
  • Arkiv
  • Oppslagsverk
  • Finn aktør, person eller artikkel
  • Finn leverandør
  • Bli abonnent

Lag en brukerprofil

  • Bli opplyst. Vi kjenner næringen etter over 60 år i bransjen.
  • Få innsikt. Vi analyserer og går i dybden.
  • Få oversikt. Over bransjen, aktuelle tema, aktørene.
  • Spar tid. Bruk våre verktøy for informasjon om nøkkelpersoner, bedrifter og leverandører.
Bli abonnent

Logg inn

  • Søk
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Alle utgaver
  • Oppslagsverk
    • Finn aktør, person eller artikkel
  • Leverandørregister
    • Finn leverandør
  • Nettbutikk
    • Alle produkter
    • Handlekurv
  • Om oss
  • For annonsører
  • Kontakt
  • Bli abonnent
  • Logg inn
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no

Magasin

6/7 - 2020

Tilbake til utgaven Innholdsfortegnelse

Innhold nr. 6/7 – 2020

Lukk

Leder

NF's blå

Meningspanelet

Geir Ove Ystmark

Lek med tall

Høyviks kommentar

Lov og Rett

Månedens Gullfisk

Lek med tall

Månedens intervju

Ferdigsnakka

Østensjøs kommentar

Smånytt fra fiskerinæringen

Bok på kroken

På tampen fra Provence

Duellen

Sundnes kommentar

Nye investeringer

Nye investeringer

Nye investeringer

Fisk og Forskning

Viktige fiskerikommuner

Norske fiskeriministre

Nye investeringer

«Ro Venture»: Raskt levert fra Larsnes

«Ro Venture» er et flott og imponerende skue i sjøen. Båten måler 84,2 meter og har en lastekapasitet på 3900 kubikkmeter. 16. september kan båten gå til topps i kåringen av "Ship of the year 2020". (Foto: Larsnes Mek)
Utgave nr. 6/7

Det er ikke til å komme utenom at søsterskipet kom først, og dermed ble Norges første hybride brønnbåt. Når «Ro Vision» enda­til er kandidat til «Årets fartøy» i «Skipsrevyen», virket det vanskelig for lillesøster «Ro Venture» å hevde seg. Men den kunne jo være den raskeste ut av startgropa?

Torsdag 16. juli ble «Ro Venture» overlevert fra Larsnes Mek Verksted til rederiet Rostein, og ble dermed den andre hybride brønnbåten i verden. Når man ser på størrelsen, arrangementet omord og kompleksiteten, blir man kanskje aller mest slått av tiden det tok. Utrustningen tok knappe 4,5 måneder, noe verftet på Sunnmøre selv karakteriserer som rekordtid ut av startgropa. Samtidig ser verftsdirektør Jarle Gunnarstein klare fordeler ved å bygge i serie, selv om det bare skulle være snakk om to.

— Alle vet hva de skal gjøre, og da bruker man naturlig nok mindre timer på båt nummer to enn på båt nummer én, sier Gunnar­stein. På den annen side var det helt nye ting på forgjengeren «Ro Vision». — Det var første gang vi bygde en hybrid med bat­teripakke. Og slik det ser ut, funker det veldig bra, sier Gun­narstein på Larsnes Mek.

Norsk Fiskerinæring

Logg inn

Prøv gratis i 24 timer

 

 

Få innsikt og oversikt

Bli abonnent
Tilbake til utgaven
Til oppslagsverk
  • Kontakt

  • +47 63959090

  • post@norskfisk.no

  • Om oss
  • For annonsører
  • Personvern & vilkår
  • Min profil
  • Logg inn
  • Bli abonnent
  • Mine favoritter
  • Kunnskapsbank
  • Finn person
  • Finn aktør
  • Finn leverandør
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv

Meld deg på nyhetsbrev

Viktige og tankevekkende historier - rett i innboksen din.

Ved å melde deg på nyhetsbrevet gir du samtykke til at Norsk Fiskerinæring kan lagre og behandle dine personopplysninger.

Vi sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i måneden. Vårt fokus er å gi deg innsikt og oversikt over viktige saker og hendelser.

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Norsk Fiskerinæring. Org. nr. 970 888 683. Norsk Fiskerinæring arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.

Design & utvikling av Kult Byrå