Skip to content
Norsk Fiskerinæring
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Siden Sist
    • Alle utgaver
    • Alle tema/serier
  • Oppslagsverk
  • Leverandørregister
  • Søk
  • Mine favoritter
  • Logg inn
  • Min profil
  • Meny
  • Lukk
perm_identity Logg inn
menu Meny
  • Hjem
  • Om oss
  • For annonsører
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no
  • Magasin
  • Siste utgave
  • Arkiv
  • Oppslagsverk
  • Finn aktør, person eller artikkel
  • Finn leverandør
  • Bli abonnent

Lag en brukerprofil

  • Bli opplyst. Vi kjenner næringen etter over 60 år i bransjen.
  • Få innsikt. Vi analyserer og går i dybden.
  • Få oversikt. Over bransjen, aktuelle tema, aktørene.
  • Spar tid. Bruk våre verktøy for informasjon om nøkkelpersoner, bedrifter og leverandører.
Bli abonnent

Logg inn

  • Søk
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Alle utgaver
  • Oppslagsverk
    • Finn aktør, person eller artikkel
  • Leverandørregister
    • Finn leverandør
  • Nettbutikk
    • Alle produkter
    • Handlekurv
  • Om oss
  • For annonsører
  • Kontakt
  • Bli abonnent
  • Logg inn
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no

Magasin

11/12 - 2023

Tilbake til utgaven Innholdsfortegnelse

Innhold nr. 11/12 – 2023

Lukk

Leder

Leder

NF's blå

Guldens Lupe

Meningspanelet

Lisa Marie Opdahl

INGES hjørne

Høyviks kommentar

Jonny Berfjord, Norges Sildesalgslag

Månedens intervju

Williams kommentar

Ferdigsnakka

Hempels kommentar

Bjarnasons kommentar

Bok på kroken

Sundnes kommentar

På tampen fra Provence

Duellen

Sjømatnæringen må fortelle hva den gjør!

Kruse Larsen med nytt sjømatteam

Kun når folk har et bevisst forhold til sjømatnæringen vil kommunikasjonen gå lett. Slik det er nå havner bransjen nesten alltid «bakpå». Det vil Jan-Erik Larsen og Veronica Isabel Pedersen i Kruse Larsen gjøre noe med! Kundelisten er offentlig og oppdateres hver uke på kruselarsen.no. (Foto: Therese Tande)

Skrevet av:

Therese Tande

Daglig leder / journalist
Utgave nr. 11/12

30. oktober kom meldingen om at kommunikasjonsbyrået Kruse Larsen har etablert et dedikert sjømatteam som skal ledes av tidligere statssekretær i fiskeridepartementet, Veronica Isabel Pedersen. Hvorfor satser de på sjømat og på hvilke måter? Hva kan de bidra med til sjømatbransjen og hvilke saker vil prege næringen fremover?

Dette er bare noen av spørsmålene vi stilte da vi tok turen til hovedkontoret til Kruse Larsen en solfylt vinterdag i desember. Daglig leder og partner Jan-Erik Larsen og den nye sjømatsjefen, Veronica Isabel Pedersen hadde mye på hjertet. Resultatet ble to timer båndopptak og over 14 tettskrevne A4-sider. De rutinerte politikerne vet å snakke fort. «Jeg syns synd på deg som skal transkribere dette til et leseverdig intervju», sa den like rutinerte pressemannen Jan-Erik Larsen halvveis. Det hadde han helt rett i. 

Omtrent alt som ble sagt i andre etasje i Inkognitogata 1 i Oslo er vel verdt å høre for alle som interesserer seg for norsk politikk og sjømatnæringen spesielt. Men det ville altså tatt halve utgaven av vårt julenummer. På én måte kan man derfor si at Larsen gikk litt i sin egen kommunikasjonsfelle. «Vi driver med medietrening. Noen skal på Dagsnytt Atten, andre skal møte en journalist i Norsk Fiskerinæring. Vår jobb er å bistå slik at budskapet kommer tydelig gjennom», sa han. Så får leserne avgjøre om han lyktes. For hva gjør man når budskapene er mange, og plassen begrenset? Jo, da er det opp til journalisten å vurdere.

De neste 30-40 årene står i endringens tegn. Jeg har stor respekt for de som har viet livet sitt til politikken. Det er en rolle som bare vil bli mer og mer krevende, tror Jan-Erik Larsen. «Jakta på makta» er ofte jakta på de som holder til i dette huset! (Foto: Therese Tande)

— Jeg får ofte spørsmål om hva vi egentlig leverer, innleder Jan-Erik Larsen. — Jo, da svarer jeg tre tjenester. Vi leverer kompetanse, altså kunnskap om det kundene selv mangler. Vi leverer kreativitet ved å hjelpe kunden til å se muligheter og finne nye veier. Og vi leverer kapasitet. Mange har ikke ressurser nok til å ta seg av kommunikasjon og samfunnskontakt, selv ikke store konsern. Da leier de oss for å få hjelp. 

Norsk Fiskerinæring

Logg inn

Prøv gratis i 24 timer

 

 

Få innsikt og oversikt

Bli abonnent

Relaterte saker

Månedens Gullfisk

Charles Aas

Gullfisken går til årets minst uventede opprykk

Fiske og oppdrett vil sannsynligvis bety stadig mer for å finansiere og opprettholde den norske velferdsstaten.

Leder

Har man endelig landet en god og tilfredsstillende organisering av forvaltningen som alle er fornøyde med?

Leder
Sideblikk
Tilbake til utgaven
Til oppslagsverk
  • Kontakt

  • +47 63959090

  • post@norskfisk.no

  • Om oss
  • For annonsører
  • Personvern & vilkår
  • Min profil
  • Logg inn
  • Bli abonnent
  • Mine favoritter
  • Kunnskapsbank
  • Finn person
  • Finn aktør
  • Finn leverandør
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv

Meld deg på nyhetsbrev

Viktige og tankevekkende historier - rett i innboksen din.

Ved å melde deg på nyhetsbrevet gir du samtykke til at Norsk Fiskerinæring kan lagre og behandle dine personopplysninger.

Vi sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i måneden. Vårt fokus er å gi deg innsikt og oversikt over viktige saker og hendelser.

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Norsk Fiskerinæring. Org. nr. 970 888 683. Norsk Fiskerinæring arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.

Design & utvikling av Kult Byrå