Ferdigsnakka med
FERDIGSNAKKA
med Vidar Olsen
NorgesGruppen har hatt en formidabel vekst i omsetningen av sjømatprodukter siste årene. På 10 år har ferskfiskomsetningen mer enn 3-doblet seg, og volumveksten de siste fem årene er hele 70 prosent. Frem til 2011 måtte man i betjente fiskedisker for å kjøpe fersk fisk — i dag er fersk fisk en del av basis sortimentet i alle NorgesGruppens 1.876 butikker. — Utviklingen har vært formidabel og jeg tror på videre vekst, sier Vidar Olsen, som leder ferskvareavdelingen i NorgesGruppen, Rett nok fikk sjømatsalget en knekk i 2016/2017 på grunn av astronomiske råvarepriser, men i det store bildet har det vært en strålende utvikling de siste ti årene.
Vil du lese mer av saken på en enkel måte? "Prøv gratis i 14 dager" uten binding eller forpliktelser, eller logg inn på din bruker.
Logg inn
Prøv gratis i 14 dager
Vi tilbyr 14 dagers prøvetid uten binding eller andre forpliktelser. Alt du registrerer er navn, (firma), epost og egen kode. Etter 14 dager må du selv aktivere abonnement om du ønsker det. Er du allerede abonnent, men har ikke digital bruker? Lag brukerkonto her. Vi knytter det til ditt abonnement. Du kan lese mer om abonnement eller ta kontakt med oss
Få innsikt og oversikt
Et årsabonnement koster 2300,- og gir deg tilgang til alle saker på NorskFisk.no, magasinet Norsk Fiskerinæring samt årboken Norsk Sjømatnæring. Les mer ved å trykke “Bli abonnent”.