
En gedigen suksess
Tanken fra start var å etablere en sjømatmesse — et slags norsk svar på «Seafood Expo» i Brüssel. Norges Varemesse ønsket ikke å legge seg ut med Stiftelsen Nor-Fishing og utstyrsmessene i Trondheim, skjønt det var man nok litt engstelige for der oppe. Den første messen ble arrangert på Lillestrøm i 2006, og ble ingen suksess. Derimot likte mange konferansen som ble avholdt parallelt med messen — North Atlantic Seafood Forum, eller NASF i dagligtale. Sjømatmessen forsvant i løpet av noen få år, mens NASF fortsatte og ble stadig større. Noen økonomisk suksess ble den imidlertid ikke. Pengene rant ut, og i 2010 hadde Norges Varemesse brukt opp de ti millioner kronene styret hadde avsatt til prosjektet.
Vil du lese mer av saken på en enkel måte? "Prøv gratis i 14 dager" uten binding eller forpliktelser, eller logg inn på din bruker.
Logg inn
Prøv gratis i 14 dager
Vi tilbyr 14 dagers prøvetid uten binding eller andre forpliktelser. Alt du registrerer er navn, (firma), epost og egen kode. Etter 14 dager må du selv aktivere abonnement om du ønsker det. Er du allerede abonnent, men har ikke digital bruker? Lag brukerkonto her. Vi knytter det til ditt abonnement. Du kan lese mer om abonnement eller ta kontakt med oss
Få innsikt og oversikt
Et årsabonnement koster 2300,- og gir deg tilgang til alle saker på NorskFisk.no, magasinet Norsk Fiskerinæring samt årboken Norsk Sjømatnæring. Les mer ved å trykke “Bli abonnent”.