Robert Eriksson, Sjømatbedriftene
Åpenhet, åpenhet og åpenhet!
Oppdrettsnæringen har fallende tillit blant både politikere og folk flest.

FC Norsk havbruk risikerer å spille for tomme tribuner om vi ikke viser åpenhet og vilje til å gjøre de justeringene som kreves, f.eks. for å løse bransjens miljømessige utfordringer, skriver Robert Eriksson. Det er ikke vanskelig å si seg enig.
Skrevet av:
Robert ERIKSSON
Av: Robert Eriksson, adm. direktør i Sjømatbedriftene
«De bommer totalt på hoppkanten, og drar med seg hele næringen i fallet». Slik starter sjefsredaktør i Fiskeribladet og Intrafish, Øystein Hage, sin kommentar 23. april i år. Bakgrunnen for den kraftfulle uttalelsen skyldes at Sjømat Norge ikke er villig til å dele tallene i sin omdømmemåling for havbruksnæringen. Ifølge sjefsredaktør Hage viser målingen, som visstnok er godt kjent blant aktørene i næringen, et omdømmeskår på bare 22 prosent. Dette er tilnærmet en halvering fra tidligere målinger.