Skip to content
Norsk Fiskerinæring
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Siden Sist
    • Alle utgaver
    • Alle tema/serier
  • Oppslagsverk
  • Leverandørregister
  • Søk
  • Mine favoritter
  • Logg inn
  • Min profil
  • Meny
  • Lukk
perm_identity Logg inn
menu Meny
  • Hjem
  • Om oss
  • For annonsører
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no
  • Magasin
  • Siste utgave
  • Arkiv
  • Oppslagsverk
  • Finn aktør, person eller artikkel
  • Finn leverandør
  • Bli abonnent

Lag en brukerprofil

  • Bli opplyst. Vi kjenner næringen etter over 60 år i bransjen.
  • Få innsikt. Vi analyserer og går i dybden.
  • Få oversikt. Over bransjen, aktuelle tema, aktørene.
  • Spar tid. Bruk våre verktøy for informasjon om nøkkelpersoner, bedrifter og leverandører.
Bli abonnent

Logg inn

  • Søk
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Alle utgaver
  • Oppslagsverk
    • Finn aktør, person eller artikkel
  • Leverandørregister
    • Finn leverandør
  • Nettbutikk
    • Alle produkter
    • Handlekurv
  • Om oss
  • For annonsører
  • Kontakt
  • Bli abonnent
  • Logg inn
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no

Magasin

2 – 2025

Tilbake til utgaven Innholdsfortegnelse

Innhold nr. 2 – 2025

Lukk

Leder

Minneord

NF's blå

Guldens Lupe

Brev fra leserne

Meningspanelet

Tar ordet

INGES hjørne

Sverre Johansen, Norges Fiskarlag

Månedens intervju

Williams kommentar

Ferdigsnakka

Høyviks kommentar

Sundnes kommentar

Bok på kroken

Fisk og Forskning

På tampen fra Provence

Duellen

Bare en telefon unna!

«No cure, no pay.»

– Et godt resultat er ofte avhengig av at vi har tillit og en kontaktperson hos kunden som har tro på det vi gjør. Da kommer kostnadskuttene, sier Frank Rognli (t.v) og Fredrik Hansen. (Foto: Therese Tande)

Skrevet av:

Thorvald Tande

Redaktør
Utgave nr. 2

Kanskje har du aldri hørt navnet. ERA Group nærmest garanterer at de kan hjelpe norske sjømatbedrifter med å kutte sine kostnader. Om du tviler, er det gratis å forsøke. Fredrik Hansen er bare én telefonsamtale unna. Da slår du 926 02 754.

— Ingen bedrifter er like og kostnadsstrukturene kan variere mye. Følgelig vil også mulighetene for innsparing variere. I snitt bidrar vi til å kutte ca. 20 prosent av kostnadene til de bedriftene som blir kunder. De er som regel allerede blant de beste og mest lønnsomme innen sin bransje, sier Frank Rognli (57), partner i ERA Group. — Sannsynligvis kan vi kutte minst like mye i kostandene til de som ikke tar kontakt. 

ERA har rundt 20 partnere i Norge. De fleste av dem har kontor i denne bygningen med Stortinget som nærmeste nabo. (Foto: Therese Tande)

— Og vi opererer etter prinsippet «no cure, no pay», tilføyer Fredrik Hansen (41), ERAs ansikt utad mot norsk sjømatnæring. — Det første vi kan bidra med er en såkalt «mulighetsanalyse», der vi summerer opp de viktigste punktene. Våre eksperter analyserer bedriftenes regnskaper og kostnadsstruktur og gir tilbakemelding om hvor vi tror det kan være mest å hente. Om kunden ønsker å gå videre, bruker vi noen uker på å sette oss grundig inn i deres behov. Så lager vi en konkret statusanalyse og en plan for kostnadskuttene. Alt til nå er kostnadsfritt. Kunden begynner først å betale når forbedringene kommer på bunnlinjen. Vi deler de dokumenterte besparelsene fifty-fifty.

Norsk Fiskerinæring

Logg inn

Prøv gratis i 24 timer

 

 

Få innsikt og oversikt

Bli abonnent

Relaterte saker

Kampen om råstoffet føles ikke rettferdig når naboen nesten uansett kan tilby en krone eller mer for fisken med penger hentet fra grunnrente på fiskeri eller oppdrett.

Leder

Samarbeid og dialog er også viktig, men om det medfører at man går tilbake til start for å få med seg alle, og aktørene trekker i ulike retninger, risikerer vi nettopp det Bellona advarte mot: sneglegang i stedet for fremdrift.

Leder
Sideblikk
NF's blå

nf’s blå nr 3 – 2025

Aktuelle kommentarer med spark til alle sider
Tilbake til utgaven
Til oppslagsverk
  • Kontakt

  • +47 63959090

  • post@norskfisk.no

  • Om oss
  • For annonsører
  • Personvern & vilkår
  • Min profil
  • Logg inn
  • Bli abonnent
  • Mine favoritter
  • Kunnskapsbank
  • Finn person
  • Finn aktør
  • Finn leverandør
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv

Meld deg på nyhetsbrev

Viktige og tankevekkende historier - rett i innboksen din.

Ved å melde deg på nyhetsbrevet gir du samtykke til at Norsk Fiskerinæring kan lagre og behandle dine personopplysninger.

Vi sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i måneden. Vårt fokus er å gi deg innsikt og oversikt over viktige saker og hendelser.

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Norsk Fiskerinæring. Org. nr. 970 888 683. Norsk Fiskerinæring arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.

Design & utvikling av Kult Byrå