Skip to content
Norsk Fiskerinæring
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Siden Sist
    • Alle utgaver
    • Alle tema/serier
  • Oppslagsverk
  • Leverandørregister
  • Søk
  • Mine favoritter
  • Logg inn
  • Min profil
  • Meny
  • Lukk
perm_identity Logg inn
menu Meny
  • Hjem
  • Om oss
  • For annonsører
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no
  • Magasin
  • Siste utgave
  • Arkiv
  • Oppslagsverk
  • Finn aktør, person eller artikkel
  • Finn leverandør
  • Bli abonnent

Lag en brukerprofil

  • Bli opplyst. Vi kjenner næringen etter over 60 år i bransjen.
  • Få innsikt. Vi analyserer og går i dybden.
  • Få oversikt. Over bransjen, aktuelle tema, aktørene.
  • Spar tid. Bruk våre verktøy for informasjon om nøkkelpersoner, bedrifter og leverandører.
Bli abonnent

Logg inn

  • Søk
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Alle utgaver
    • Artikkelserier
  • Oppslagsverk
    • Finn aktør, person eller artikkel
  • Leverandørregister
    • Finn leverandør
  • Nettbutikk
    • Alle produkter
    • Handlekurv
  • Om oss
  • For annonsører
  • Kontakt
  • Bli abonnent
  • Logg inn
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no

Magasin

2 – 2025

Tilbake til utgaven Innholdsfortegnelse

Innhold nr. 2 – 2025

Leder
Minneord
NF's blå
Guldens Lupe
Brev fra leserne
Meningspanelet
Tar ordet
INGES hjørne
Sverre Johansen, Norges Fiskarlag
Månedens intervju
Williams kommentar
Ferdigsnakka
Høyviks kommentar
Sundnes kommentar
Bok på kroken
Smånytt fra sjømatnæringen
Fisk og Forskning
På tampen fra Provence
Duellen

Norsk sjømat er en merkesak

Varemerket Seafood from Norway står sentralt i den generiske markedsføringen av norsk sjømat.

Lanseringen av Sjømatrådets opphavsmerke fant sted 25. april 2017 på standen til Norges sjømatråd under fiskerimessen i Brüssel. Det var designbyrået Uniform som utviklet merket for å skape assosiasjoner til speiling av fjell i hav, og horisonten som binder det hele sammen. — Vi ønsker å få frem det unike med Norge; det kalde klare havet, våre naturgitte premisser, vår respekt for naturen, vår kystkultur og vårt opphav. Det nye merket kommuniserer tydelig denne stoltheten, sa kreativ leder Tone Bergan i Uniform. (Ill: Norges sjømatråd)
Utgave nr. 2

Varemerket Seafood from Norway har i ulike varianter frontet norske sjømatprodukter i 40 år. Det brukes av norske eksportører og av selskaper i utlandet ut fra et sett av regler noen synes er vel mange, andre synes er for få. Uansett er de formet av og for næringen. Og aller mest brukt lengst øst.

Quingdao Double Fresh gjør det. Mowi Boulogne gjør det. Okamura Foods også. Boston Sword and Tuna gjør det. Korshags Food gjør det. Gold Food International Trading and Investment Joint Stock Company i Vietnam gjør det. Og ikke så rent få norske eksportører bruker varemerket Seafood from Norway for å vise opphav og fremme salget.

Norsk Fiskerinæring

Logg inn

Prøv gratis i 24 timer

 

 

Få innsikt og oversikt

Bli abonnent

Andre saker

Månedens Gullfisk

Olav Holst-Dyrnes

Dersom det blir aktuelt å etablere en gullfiskvandre­pokal, har den nye styre­lede­ren i...
Meningspanelet

Meningspanelet nr. 5 – 2025

Om leverandørbransjen og hvilke saker og tema de holder seg oppdatert om....
NF's blå

nf’s blå nr 5 – 2025

Aktuelle kommentarer med spark til alle sider
Tilbake til utgaven
Til oppslagsverk
  • Kontakt

  • +47 63959090

  • post@norskfisk.no

  • Om oss
  • For annonsører
  • Personvern & vilkår
  • Min profil
  • Logg inn
  • Bli abonnent
  • Mine favoritter
  • Kunnskapsbank
  • Finn person
  • Finn aktør
  • Finn leverandør
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv

Meld deg på nyhetsbrev

Ved å melde deg på nyhetsbrevet gir du samtykke til at Norsk Fiskerinæring kan lagre og behandle dine personopplysninger.

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Norsk Fiskerinæring. Org. nr. 970 888 683. Norsk Fiskerinæring arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.

Design & utvikling av Kult Byrå