Skip to content
Norsk Fiskerinæring
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Siden Sist
    • Alle utgaver
    • Alle tema/serier
  • Oppslagsverk
  • Leverandørregister
  • Søk
  • Mine favoritter
  • Logg inn
  • Min profil
  • Meny
  • Lukk
perm_identity Logg inn
menu Meny
  • Hjem
  • Om oss
  • For annonsører
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no
  • Magasin
  • Siste utgave
  • Arkiv
  • Oppslagsverk
  • Finn aktør, person eller artikkel
  • Finn leverandør
  • Bli abonnent

Lag en brukerprofil

  • Bli opplyst. Vi kjenner næringen etter over 60 år i bransjen.
  • Få innsikt. Vi analyserer og går i dybden.
  • Få oversikt. Over bransjen, aktuelle tema, aktørene.
  • Spar tid. Bruk våre verktøy for informasjon om nøkkelpersoner, bedrifter og leverandører.
Bli abonnent

Logg inn

  • Søk
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Alle utgaver
  • Oppslagsverk
    • Finn aktør, person eller artikkel
  • Leverandørregister
    • Finn leverandør
  • Nettbutikk
    • Alle produkter
    • Handlekurv
  • Om oss
  • For annonsører
  • Kontakt
  • Bli abonnent
  • Logg inn
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no

Magasin

2 – 2025

Tilbake til utgaven Innholdsfortegnelse

Innhold nr. 2 – 2025

Lukk

Leder

Minneord

NF's blå

Guldens Lupe

Brev fra leserne

Meningspanelet

Tar ordet

INGES hjørne

Sverre Johansen, Norges Fiskarlag

Månedens intervju

Williams kommentar

Ferdigsnakka

Høyviks kommentar

Sundnes kommentar

Bok på kroken

Fisk og Forskning

På tampen fra Provence

Duellen

Norsk sjømat er en merkesak

Varemerket Seafood from Norway står sentralt i den generiske markedsføringen av norsk sjømat.

Lanseringen av Sjømatrådets opphavsmerke fant sted 25. april 2017 på standen til Norges sjømatråd under fiskerimessen i Brüssel. Det var designbyrået Uniform som utviklet merket for å skape assosiasjoner til speiling av fjell i hav, og horisonten som binder det hele sammen. — Vi ønsker å få frem det unike med Norge; det kalde klare havet, våre naturgitte premisser, vår respekt for naturen, vår kystkultur og vårt opphav. Det nye merket kommuniserer tydelig denne stoltheten, sa kreativ leder Tone Bergan i Uniform. (Ill: Norges sjømatråd)
Utgave nr. 2

Varemerket Seafood from Norway har i ulike varianter frontet norske sjømatprodukter i 40 år. Det brukes av norske eksportører og av selskaper i utlandet ut fra et sett av regler noen synes er vel mange, andre synes er for få. Uansett er de formet av og for næringen. Og aller mest brukt lengst øst.

Quingdao Double Fresh gjør det. Mowi Boulogne gjør det. Okamura Foods også. Boston Sword and Tuna gjør det. Korshags Food gjør det. Gold Food International Trading and Investment Joint Stock Company i Vietnam gjør det. Og ikke så rent få norske eksportører bruker varemerket Seafood from Norway for å vise opphav og fremme salget.

Norsk Fiskerinæring

Logg inn

Prøv gratis i 24 timer

 

 

Få innsikt og oversikt

Bli abonnent

Relaterte saker

NF's blå

nf’s blå nr 4 – 2025

Aktuelle kommentarer med spark til alle sider
Meningspanelet

Meningspanelet nr. 4 – 2025

Russland i norske havner? Bør Norge starte en prosess med tanke på...
INGES hjørne

Om torskens velsignelse og forbannelse for fiskernes talsmenn

Det altoverskyggende problemet i norsk fiskerinæring dreier seg om torsken.
Tilbake til utgaven
Til oppslagsverk
  • Kontakt

  • +47 63959090

  • post@norskfisk.no

  • Om oss
  • For annonsører
  • Personvern & vilkår
  • Min profil
  • Logg inn
  • Bli abonnent
  • Mine favoritter
  • Kunnskapsbank
  • Finn person
  • Finn aktør
  • Finn leverandør
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv

Meld deg på nyhetsbrev

Viktige og tankevekkende historier - rett i innboksen din.

Ved å melde deg på nyhetsbrevet gir du samtykke til at Norsk Fiskerinæring kan lagre og behandle dine personopplysninger.

Vi sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i måneden. Vårt fokus er å gi deg innsikt og oversikt over viktige saker og hendelser.

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Norsk Fiskerinæring. Org. nr. 970 888 683. Norsk Fiskerinæring arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.

Design & utvikling av Kult Byrå