Skip to content
Norsk Fiskerinæring
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Siden Sist
    • Alle utgaver
    • Alle tema/serier
  • Oppslagsverk
  • Leverandørregister
  • Søk
  • Mine favoritter
  • Logg inn
  • Min profil
  • Meny
  • Lukk
perm_identity Logg inn
menu Meny
  • Hjem
  • Om oss
  • For annonsører
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no
  • Magasin
  • Siste utgave
  • Arkiv
  • Oppslagsverk
  • Finn aktør, person eller artikkel
  • Finn leverandør
  • Bli abonnent

Lag en brukerprofil

  • Bli opplyst. Vi kjenner næringen etter over 60 år i bransjen.
  • Få innsikt. Vi analyserer og går i dybden.
  • Få oversikt. Over bransjen, aktuelle tema, aktørene.
  • Spar tid. Bruk våre verktøy for informasjon om nøkkelpersoner, bedrifter og leverandører.
Bli abonnent

Logg inn

  • Søk
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Alle utgaver
    • Artikkelserier
  • Oppslagsverk
    • Finn aktør, person eller artikkel
  • Leverandørregister
    • Finn leverandør
  • Nettbutikk
    • Alle produkter
    • Handlekurv
  • Om oss
  • For annonsører
  • Kontakt
  • Bli abonnent
  • Logg inn
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no

Magasin

2 – 2025

Tilbake til utgaven Innholdsfortegnelse

Innhold nr. 2 – 2025

Leder
Minneord
NF's blå
Guldens Lupe
Brev fra leserne
Meningspanelet
Tar ordet
INGES hjørne
Sverre Johansen, Norges Fiskarlag
Månedens intervju
Williams kommentar
Ferdigsnakka
Høyviks kommentar
Sundnes kommentar
Bok på kroken
Smånytt fra sjømatnæringen
Fisk og Forskning
På tampen fra Provence
Duellen

Bare en telefon unna!

«No cure, no pay.»

– Et godt resultat er ofte avhengig av at vi har tillit og en kontaktperson hos kunden som har tro på det vi gjør. Da kommer kostnadskuttene, sier Frank Rognli (t.v) og Fredrik Hansen. (Foto: Therese Tande)
Utgave nr. 2

Skrevet av:

Thorvald Tande

Redaktør

Kanskje har du aldri hørt navnet. ERA Group nærmest garanterer at de kan hjelpe norske sjømatbedrifter med å kutte sine kostnader. Om du tviler, er det gratis å forsøke. Fredrik Hansen er bare én telefonsamtale unna. Da slår du 926 02 754.

— Ingen bedrifter er like og kostnadsstrukturene kan variere mye. Følgelig vil også mulighetene for innsparing variere. I snitt bidrar vi til å kutte ca. 20 prosent av kostnadene til de bedriftene som blir kunder. De er som regel allerede blant de beste og mest lønnsomme innen sin bransje, sier Frank Rognli (57), partner i ERA Group. — Sannsynligvis kan vi kutte minst like mye i kostandene til de som ikke tar kontakt. 

ERA har rundt 20 partnere i Norge. De fleste av dem har kontor i denne bygningen med Stortinget som nærmeste nabo. (Foto: Therese Tande)

— Og vi opererer etter prinsippet «no cure, no pay», tilføyer Fredrik Hansen (41), ERAs ansikt utad mot norsk sjømatnæring. — Det første vi kan bidra med er en såkalt «mulighetsanalyse», der vi summerer opp de viktigste punktene. Våre eksperter analyserer bedriftenes regnskaper og kostnadsstruktur og gir tilbakemelding om hvor vi tror det kan være mest å hente. Om kunden ønsker å gå videre, bruker vi noen uker på å sette oss grundig inn i deres behov. Så lager vi en konkret statusanalyse og en plan for kostnadskuttene. Alt til nå er kostnadsfritt. Kunden begynner først å betale når forbedringene kommer på bunnlinjen. Vi deler de dokumenterte besparelsene fifty-fifty.

Norsk Fiskerinæring

Logg inn

Prøv gratis i 24 timer

 

 

Få innsikt og oversikt

Bli abonnent

Andre saker

Klimakravene vil i økende grad styre hvilke aktører som får vokse – og hvordan. Her spiller leverandørbransjen en avgjørende rolle som strategiske partnere.

Sideblikk
Månedens intervju

BJØRG HELEN NØSTVOLD

Jeg har mistet håpet om at noen vil foreta de endringene som...
Jonny Berfjord, Norges Sildesalgslag

De beste vi har!

Hva blir kvotene til neste år? Hva kan vi fiske innenfor bærekraftige...
Tilbake til utgaven
Til oppslagsverk
  • Kontakt

  • +47 63959090

  • post@norskfisk.no

  • Om oss
  • For annonsører
  • Personvern & vilkår
  • Min profil
  • Logg inn
  • Bli abonnent
  • Mine favoritter
  • Kunnskapsbank
  • Finn person
  • Finn aktør
  • Finn leverandør
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv

Meld deg på nyhetsbrev

Ved å melde deg på nyhetsbrevet gir du samtykke til at Norsk Fiskerinæring kan lagre og behandle dine personopplysninger.

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Norsk Fiskerinæring. Org. nr. 970 888 683. Norsk Fiskerinæring arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.

Design & utvikling av Kult Byrå