I mars setter «Karine H» kurs mot rekefeltene ved Øst-Grønland. Målet er helsårsdrift, minst 3.850 tonn reker og en fangstverdi på oppimot 130 millioner kroner. Etter 10–15 års stillstand i satsingen på store reketrålere i Norge, mener Halstensen-rederiet at tiden nå er inne. De ser få skyer i horisonten.
Vi treffer Christian Strand Halstensen på telefon fredag 24. februar. Han har reist tidlig med bil fra Bekkjarvik og klokken nærmer seg 11. Når vi avsluttet samtalen en time senere, har han fortsatt en liten time igjen til Kristiansand og ytterligere noen timer med ferjen til Hirtshals. Målet er Kartensens Skibsværft i Skagen, der rederiets siste tilskudd nå klargjøres for avreise. Går alt som planlagt har «Karine H» satt kursen mot rekefeltene ved Øst-Grønland innen dette publiseres.
Men la oss først skru klokken tilbake til sommeren 2021. Da bestemte nemlig Halstensen-rederiet i Bekkjarvik seg for å satse på et fabrikkskip for reker, nærmere bestemt 70,5 meter lange «Atlantic Enterprise». Noen måneder senere så selskapet Halstensen Prawns AS dagens lys.