Skip to content

Norsk Fiskerinæring
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Siden Sist
    • Alle utgaver
    • Alle tema/serier
  • Oppslagsverk
  • Leverandørregister
  • Søk
  • Mine favoritter
  • Logg inn
  • Min profil
  • Meny
  • Lukk
perm_identity Logg inn
menu Meny
  • Hjem
  • Om oss
  • For annonsører
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no
  • Magasin
  • Siste utgave
  • Arkiv
  • Oppslagsverk
  • Finn aktør, person eller artikkel
  • Finn leverandør
  • Bli abonnent

Lag en brukerprofil

  • Bli opplyst. Vi kjenner næringen etter over 60 år i bransjen.
  • Få innsikt. Vi analyserer og går i dybden.
  • Få oversikt. Over bransjen, aktuelle tema, aktørene.
  • Spar tid. Bruk våre verktøy for informasjon om nøkkelpersoner, bedrifter og leverandører.
Bli abonnent

Logg inn

  • Søk
  • Magasin
    • Siste utgave
    • Alle utgaver
  • Oppslagsverk
    • Finn aktør, person eller artikkel
  • Leverandørregister
    • Finn leverandør
  • Nettbutikk
    • Alle produkter
    • Handlekurv
  • Om oss
  • For annonsører
  • Kontakt
  • Bli abonnent
  • Logg inn
  • Kontakt
  • +63959090
  • post@norskfisk.no

Magasin

1 - 2023

Tilbake til utgaven Innholdsfortegnelse

Innhold nr. 1 – 2023

Lukk

Leder

Leder

NF's blå

Brev fra leserne

Guldens Lupe

Meningspanelet

Tar ordet

INGES hjørne

Sundnes kommentar

Sandøys kommentar

Fra toppen

Månedens intervju

Årlige oversikter

Kommentar

Sjømatklynger

Ferdigsnakka

Hvordan ledes de store?

Nye investeringer

Fisk og Forskning

På tampen fra Provence

Duellen

Nye investeringer

«Ro Senja» i oppdrag for SalMar

For «Ro Senja» ble det såpass mange nyvinninger og endringer, at den fikk nytt designnummer SK-6000 DEH IV. Særlig gjelder dette nye løsninger for skånsom fiskehåndtering og bedre fiskevelferd.

I 2020 ble «Ro Vision» ship of the year og var verdens første hybride brønnbåt. Nye «Ro Senja» (bildet) bygger på samme konsept, men har så mange nyvinninger og forbedringer at den har fått eget design­nummer SK-6000 DEH IV. (Foto: Larsnes Mek. Verksted)

Skrevet av:

Therese Tande

Daglig leder / journalist
Utgave nr. 1

Holdingsselskapet Rofisk AS med datterselskapene Rostein AS og Rostein Management AS holder til på Harøya, den mest folkerike av Nordøyane nord for Ålesund. Herfra ble det i 2022 driftet 17 brønnbåter som samlet fraktet over 1 million tonn laks for norske oppdrettere. Fredag 13. januar kunne man endelig ta imot Ro Senja – nybygg nr. 70 fra Larsnes Mek. Verksted.

Norsk Fiskerinæring

Logg inn

Prøv gratis i 24 timer

 

 

Få innsikt og oversikt

Bli abonnent

Relaterte saker

Ny kraftplugg til Frøy

28,7 meter lang og 12,6 meter bred.

«Caspian» kommer hjem

Det tok tid, men nå har den hybride brønnbåten «Caspian» kommet hjem...

Brønnskipet «Seigrunn» klar til dyst

Nye «Seigrunn» er både nyskapende, hybrid og i minst én forstand verdens største brønnbåt....
Tilbake til utgaven
Til oppslagsverk
  • Kontakt

  • +47 63959090

  • post@norskfisk.no

  • Om oss
  • For annonsører
  • Personvern & vilkår
  • Min profil
  • Logg inn
  • Bli abonnent
  • Mine favoritter
  • Kunnskapsbank
  • Finn person
  • Finn aktør
  • Finn leverandør
  • Nettbutikk
  • Alle produkter
  • Handlekurv

Meld deg på nyhetsbrev

Viktige og tankevekkende historier - rett i innboksen din.

Ved å melde deg på nyhetsbrevet gir du samtykke til at Norsk Fiskerinæring kan lagre og behandle dine personopplysninger.

Vi sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i måneden. Vårt fokus er å gi deg innsikt og oversikt over viktige saker og hendelser.

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Norsk Fiskerinæring. Org. nr. 970 888 683. Norsk Fiskerinæring arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.

Design & utvikling av Kult Byrå